Străinul de la ușă nu are întotdeauna intenții bune
Publicat de Corina Muntean, 14 septembrie 2018, 15:17
Inspectoratul de Poliție Județean Mureș a lansat un nou apel către mureșeni, care pot cădea victime unor înșelăciuni.
Metoda ”accidentul” încă face victime, la fel și cei care se prezintă ca angajați ai unor firme și intră în casă pentru presupuse intervenții.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Mureș, Emanuela Rugină.
Pentru infractori, acestea sunt modalități la îndemână și foarte ingenioase de a obține câștiguri serioase, profitând de buna credință a oamenilor. Pentru victime, însă, acestea pot constitui prejudicii consistente. Infractorii găsesc mereu diverse metode, de la premii, la accidente, iar persoanele mai în vârstă sunt preferate pentru victimizare. Printre metode se regăsesc și cele sub pretextul deratizării, dezinsecției, de asemenea, există persoane care se prezintă la ușă și spun că sunt angajați de la gaze, de la lumină. După ce acestea intră în casă, se prefac că lucrează și profită de aceasta pentru a fura din locuință bani, bijuterii sau alte obiecte de valoare.”
Companiile care asigură servicii fac în repetate rânduri apeluri către populație să nu se lase păcăliți de falși angajați și să verifice identitatea străinilor care le bat la ușă cu diferite pretenții.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Aquaserv, Nicu Tomulețiu:
Și în cazul companiei Aquaserv au existat sesizări primite de la consumatori privind persoane care, cu scopul de a înșela consumatorii, se prezintă ca reprezentanți ai Aquaserv și solicită diverse sume de bani sub diferite pretexte. Reamintim clienților că angajații companiei noastre au asupra lor legitimații vizate și ștampilate la zi, iar pentru serviciile prestate, plata nu se face pe loc, acestea fiind facturate ulterior.”
Tîrgumureșenii cunosc cazuri de înșelăciune și își iau propriile măsuri de prevenire. Unii și-au instalat camere de supraveghere, dar și-ar dori ca poliția să patruleze mai mult în zonele unde locuiesc.
Poliția recomandă o serie de sfaturi simple pentru a nu deveni victime înșelăciunilor.
Revine Emanuela Rugină:
Recomandă cetățenilor să împărtășească și cu alții aceste informații, să avertizeze în special persoanele în vârstă, să nu lase emoțiile să îi copleșească, să se gândească bine înainte de a lua o decizie, să fie prudenți atunci când cineva le solicită o sumă de bani, de asemenea, să acționeze legal atunci când cumpără sau vând bunuri sau servicii și să renunțe la încrederea oarbă în oameni. Totodată să țină minte faptuul că accidentele nu se rezolvă prin telefon.”
Polițiștii îi sfătuiesc pe cei care au devenit victime ale înșelăciunilor să sune urgent la 112, pentru a crește șansele de identificare și prindere a făptuitorilor.
Raluca Creţ