Tronsonul Tîrgu Mureş – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania bate pasul pe loc
Publicat de radiomures, 9 martie 2017, 19:30 / actualizat: 9 martie 2017, 21:09
Terenurile și clădirile din această porțiune au fost expropriate anul trecut, însă nu există planurile parcelare, pe care trebuiau să le facă primăriile.
Reprezentantul constructorului, Cristian Becheru, a declarat pentru Radio Tîrgu-Mureş că sunt clădiri ce nu pot fi demolate până nu se finalizează procedura de împroprietărire și proprietarii nu-și primesc banii.
Acesta estimează că lucrările la tronsonul Tîrgu Mureş – Câmpia Turzii nu vor fi finalizate mai devreme de sfârșitul anului 2018:
Deși coridorul este întabulat, nu are la bază planurile parcelare care trebuiau să le facă primăriile. Apoi, în comuna Bogata trebuiesc demolate 6 imobile iar în Iernut, două. Ele nu pot fi demolate până când nu se finalizează procedura de exproprieri. Întârzierea la ora actuală, ținând cont că am primit ordinul de începere pe 4 mai 2016 și nici până în ziua de astăzi nu avem autorizație de construire, în funcție de când vom primi autorizația, de atunci trebuie să treacă cel puțin 12 luni. Deci mai devreme de sfârșitul anului 2018 nu va fi gata.
Cristian Becheru a mai spus că o altă cauză a întârzierii lucrărilor este faptul că lipsește o revizuire a Acordului de mediu.
Directorul APM Mureș, Dănuț Ștefănescu, a precizat pentru Radio Tîrgu-Mureş că acord de mediu există doar pentru tronsonul Tîrgu Mureș – Ogra:
Agenția pentru Protecția Mediului Mureș, în aprilie 2016 a eliberat acord de mediu pe tronsonul Tîrgu-Mureș – Ogra, care cuprinde drumul de legătură între Tg. Mureș și Autostradă și 14 km de autostradă. Referitor la acordul de mediu pentru tronsonul Ogra-Câmpia Turzii, s-au depus la noi documentele, le-am făcut procedura până unde ne-a fost competența, iar în luna mai 2016 aceste documente au fost trimise Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.
Pe lângă obţinerea autorizaţiei de construcţie, trebuie obținut și avizul Apelor Române pentru că Autostrada Transilvania traversează mai multe râuri.
Alt aviz lipsă se referă la siguranţa circulaţiei, proiect auditat de specialiştii Autorităţii Rutiere Române.
La începutul lunii aprilie 2016, CNAIR a semnat contractul pentru lotul 2 din autostrada A3 Câmpia Turzii – Tîrgu Mureş, lotul 2 Iernut – Cheţani din secţiunea Ogra – Câmpia Turzii.
Contractul este pentru 18 km, în valoare de aproximativ 438 de milioane de lei.
Valeriu Russu