Nu există concurență neloială între aeroporturile din centrul țării
Publicat de MIRELA ROTAR, 17 ianuarie 2020, 11:51 / actualizat: 17 ianuarie 2020, 17:34
Aeroporturile din Tg. Mureș, Cluj, Sibiu și Brașov pot conlucra foarte bine.
Chiar dacă sunt situate într-un areal mic și au existat și unele conflicte în instanță, fiecare aeroport deservește zona sa de responsabilitate și se pot completa reciproc, a declarat preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo.
Asta în contextul în care, în 2016, Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj-Napoca a dat în judecată Aeroportul ”Transilvania” Târgu Mureş, pentru concurență neloială. David Ciceo, care este și directorul Aeroportului din Cluj, a precizat ieri, la întrunirea Asociaţiei Aeroporturilor din România, din Poiana Braşov, că este nevoie de investiții pentru ca aeroporturile românești să facă față concurenței de peste hotare:
Traficul în România, în următorii 15 ani se va dubla, astfel e nevoie de investiții, este competiție foarte mare cu aeroporturile din exterior în atragerea companiilor aeriene. Trebuie să găsim fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii, niciun aeroport nu are capacitate suficient în ce privește terminalele, trebuie să construim noi piste și platforme. O provocare va fi reducerea emisiilor de carbon la zero până în anul 2050. În ce privește aeroporturile din Sibiu, Cluj, Tg. Mureș și Brașov, există potențial pentru fiecare zonă, așa că fiecare dintre ele poate deservi o anumită o anumită zonă și categorie de pasageri.
Prezent la întâlnire, directorul Aeroportului Tg. Mureș, Peti Andras, a arătat că România se află acum la jumătatea mediei europene ca număr de pasageri în transportul aerian, având astfel mari perspective de creștere a zborurilor comerciale:
Creșterea a fost dublă față de media europeană, a traficului aerian. În România a crescut cu 6,7% iar în media în UE este de 3,4 la sută. Anul trecut am reușit, toate aeroporturile din România, ca aproape 20 de milioane de pasageri să fi fost deserviți. Și, relativ la numărul populației de aproximativ 20 de milioane, înseamnă în medie un zbor pe un cetățean din România, mult sub nivelul mediu european, unde numărul de zboruri se situează la 2,5 pe an pe locuitor.
Participanții la Şedinţa directorilor generali ai aeroporturilor membre AAR au salutat apariția celui de-al 18-lea aeroport, cel de la Brașov, care se estimează că va fi dat în funcțiune în primăvara lui 2021.
La întâlnirea din Poiana Brașov au fost prezenți directorii generali de la 14 aeroporturi românești, secretari de stat şi directori din ministerele Transporturilor şi Economiei, de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi ROMATSA, asociații de turism, companii aeriene şi tour-operatori din ţară şi străinătate.
Valeriu Russu